LEGELAZI.ROBlogDespre noi
Tipuri de acte:
lege hotărâre decret decret-lege ordin instrucțiuni circulară dispoziție sinteză răspuns normă regulament ordonanță precizări criterii contract muncă decizie ordonanță de urgență situație listă comunicat constituție moțiune declarație convenție completare metodologie anexă rectificare acord procedură statut apel îndrumar amendament proces verbal încheiere sentință mesaj tarif vamal cartă protocol raport proclamație înțelegere reglementări memorandum aranjament tratat instrument pentru amendare act adițional nomenclator proiect de lege program opinie separată programă analitică codul de etică strategie addendum rezoluție plan contract-cadru prescripții codul internațional de management reguli codul justiției militare act act internațional metodă codul internațional pentru cereale codul internațional (ftp) codul lsa contract ghid tablou de evidență casare normativ recurs document cerințe modul condiții și proceduri manual de operare standard codul civil codul de procedură civilă codul comercial codul aerian codul familiei codul penal codul de procedură penală codul muncii codul fiscal codul silvic codul de procedură fiscală codul vamal sistem repere metodologice codul pentru construcția navelor speciale codul modu proiect principii registru codul consumului manualul primarului manualul prefectului codul de reglementare a conținutului audiovizual cod tehnic al gazelor naturale soluție atribuții poziție comună acțiune comună directivă propunere cpv schemă codul de bune practici în fermă mecanisme aviz consultativ cod tehnic codul navă caiet sarcini-cadru pact studiu modalități unitare codul osv propunere conținut-cadru dosar codul inf codul de siguranță codul isps calculator impozite minută discurs cadru general tranșe de venit impozabil codul european de securitate socială codul de standarde internaționale și practici recomandate măsuri codul studiilor universitare modalități și proceduri codul drepturilor și obligațiilor studentului flux informațional cod de procedură disciplinară cod de conduită inițiativă legislativă cuantum total specificație tehnică condiții instrument cod deontologic comunicare opinie concurentă conținut cerere scrisoare cod de practică ordonanță militară adeverință recomandări modalitate tip act nefolosit notă tarife cadru strategic


GHIDUL ESMA din 2 noiembrie 2021 privind articolul 25 din Directiva 2011/61/UE

emitent: Autoritatea de Supraveghere Financiară
data vigoare: 11 noiembrie 2021
publicat în: Monitorul Oficial nr. 1079 din 11 noiembrie 2021

Notă: Pus în aplicare de NORMA nr. 31 din 2 noiembrie 2021, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 1079 din 11 noiembrie 2021.I. Domeniu de aplicare
Cui i se aplică? 1. Prezentul ghid se aplică autorităților competente.
Ce se aplică? 2. Prezentul ghid se aplică în legătură cu articolul 25 din DAFIA.
Când se aplică? 3. Ghidul se aplică după două luni de la data publicării lui pe site-ul ESMA în toate limbile oficiale ale UE. II. Referințe legislative, abrevieri și definiții
Referințe legislative
DAFIA Directiva 2011/61/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 8 iunie 2011 privind administratorii fondurilor de investiții alternative și de modificare a Directivelor 2003/41/CE și 2009/65/CE și a Regulamentelor (CE) nr. 1.060/2009 și (UE) nr. 1.095/2010^1
Regulamentul DAFIA de nivelul 2 Regulamentul delegat (UE) nr. 231/2013 al Comisiei din 19 decembrie 2012 de completare a Directivei 2011/61/UE a Parlamentului European și a Consiliului în ceea ce privește derogările, condițiile generale de operare, depozitarii, efectul de levier, transparența și supravegherea.
Regulamentul ESMA Regulamentul (UE) nr. 1.095/2010 al Parlamentului European și al Consiliului din 24 noiembrie 2010 de instituire a Autorității europene de supraveghere (Autoritatea europeană pentru valori mobiliare și piețe), de modificare a Deciziei nr. 716/2009/CE și de abrogare a Deciziei 2009/77/CE a Comisiei^2

^1 JO L 174, 1.7.2011, p. 1.
^2 JO L 331, 15.12.2010, p. 84.
Abrevieri
FIA Fond de investiții alternative
AFIA Administrator de fonduri de investiții alternative
RSA Raport statistic anual
ABE Autoritatea bancară europeană
BCE Banca Centrală Europeană
EIOPA Autoritatea Europeană de Asigurări și Pensii Ocupaționale
III. Scop 4. Ghidul este elaborat în temeiul art. 16 alin. (1) din Regulamentul ESMA. Obiectivele prezentului ghid sunt de a stabili practici consecvente, eficiente și eficace în materie de supraveghere în cadrul SESF și de a garanta aplicarea comună, uniformă și consecventă a art. 25 din DAFIA. În special, acestea se referă la evaluarea riscului sistemic legat de efectul de levier și urmăresc să asigure că autoritățile competente adoptă o abordare consecventă când evaluează dacă sunt îndeplinite condițiile pentru impunerea măsurilor legate de efectul de levier. IV. Conformitate și obligații de raportare
Statutul ghidului 5. În conformitate cu art. 16 alin. (3) din Regulamentul ESMA, autoritățile competente trebuie să depună toate eforturile necesare pentru a respecta prezentul ghid. 6. Autoritățile competente cărora li se aplică ghidul ar trebui să se conformeze prin includerea sa în cadrele lor juridice și/sau de supraveghere, după caz.
Cerințe de raportare7. În termen de două luni de la data publicării ghidului pe site-ul ESMA în toate limbile oficiale ale UE, autoritățile competente cărora li se aplică prezentul ghid trebuie să informeze ESMA (i) dacă respectă ghidul, (ii) dacă nu respectă, dar intenționează să respecte ghidul sau (iii) dacă nu respectă și nu intenționează să respecte ghidul. 8. În caz de neconformitate, autoritățile competente trebuie, de asemenea, să informeze ESMA, în termen de două luni de la data publicării ghidului pe site-ul ESMA în toate limbile oficiale ale UE, cu privire la motivele de neconformare cu ghidul. 9. Pe site-ul ESMA este disponibil un model de notificare. Odată ce a fost completat, modelul va fi transmis la ESMA. V. Ghid privind articolul 25 din Directiva 2011/61/UEV.I. Ghid privind evaluarea riscului sistemic legat de efectul de levier 10. Atunci când evaluează măsura în care utilizarea efectului de levier contribuie la acumularea riscului sistemic în sistemul financiar în conformitate cu art. 25 din DAFIA („evaluarea riscurilor“), autoritățile competente trebuie să ia în considerare o serie de informații cantitative și calitative. 11. Autoritățile competente trebuie să efectueze trimestrial evaluarea riscurilor. 12. Evaluarea riscurilor trebuie să urmeze o abordare în două etape: a) etapa 1: nivelul, sursa și diferitele utilizări ale efectului de levier (tabelul 1) b) etapa 2: riscul sistemic legat de efectul de levier (tabelul 2) 13. În cadrul etapei 1, autoritățile competente trebuie să identifice FIA care sunt mai susceptibile să prezinte riscuri pentru sistemul financiar. Următoarele FIA sunt mai susceptibile să prezinte riscuri pentru sistemul financiar: a) FIA care utilizează în mod substanțial efectul de levier în temeiul art. 111 alin. (1) din Regulamentul DAFIA de nivelul 2; b) FIA care utilizează în mod nesubstanțial efectul de levier în temeiul art. 111 alin. (1) din Regulamentul DAFIA de nivelul 2 și ale căror active administrate reglementate depășesc valoarea de 500 de milioane EUR^3 la data raportării; și
^3 Acest prag corespunde unei frecvențe de raportare semestriale sau trimestriale, astfel cum se indică la articolul 110 alineatul (3) literele (a) și (c) din Regulamentul (CE) nr. 231/2013 al Comisiei, pentru AFIA autorizați, în funcție de caracteristicile administratorilor și de FIA administrate. În ghidul ESMA privind obligațiile de raportare sunt disponibile diagrame complete privind frecvențele de raportare.c) FIA care utilizează efectul de levier, altele decât cele menționate la lit. (a) și (b), a căror utilizare neobișnuit de ridicată a efectului de levier, astfel cum este măsurată cu ajutorul indicatorilor din tabelul 1, pot prezenta riscuri pentru stabilitatea financiară. 14. În sensul pct. 13 lit. (c), o „utilizare neobișnuit de mare a efectului de levier“ este o utilizare a efectului de levier care diferă în mod semnificativ (de exemplu, o percentilă mare în distribuție) de cea a altor FIA stabilită prin compararea valorii efectului de levier al FIA cu:a) valoarea mediană sau medie a efectului de levier al FIA de același tip (de exemplu: fonduri speculative, fonduri de capital privat, fonduri imobiliare, fonduri de fonduri și alte FIA); șib) mediana istorică sau valoarea medie a efectului de levier al FIA.15. În cadrul etapei 2, autoritățile competente trebuie să evalueze potențialele riscuri sistemice legate de efectul de levier pentru stabilitatea financiară a FIA identificate în etapa 1 și să includă în evaluarea lor cel puțin următoarele riscuri:a) riscul de impact asupra pieței; b) riscul de vânzări la prețuri de lichidare; c) riscul de propagare directă la nivelul instituțiilor financiare; și d) riscul de întrerupere a intermedierii directe a creditului. 16. Autoritățile competente trebuie să își bazeze evaluarea riscurilor pe datele DAFIA primite potrivit frecvenței de raportare prevăzute la art. 110 din Regulamentul DAFIA de nivelul 2. Pe lângă datele DAFIA, autoritățile competente trebuie să utilizeze cele mai bune date disponibile pentru unii dintre indicatorii din tabelul 2, inclusiv datele naționale de supraveghere și/sau datele terților, după caz. Pentru a limita riscul de inconsecvențe, autoritățile competente trebuie să facă trimitere la lista (neexhaustivă) a surselor de date incluse în anexa I. 17. Autoritățile competente trebuie să comunice ESMA rezultatele evaluării riscurilor cel puțin o dată pe an și oricând identifică un risc relevant pentru stabilitatea financiară. Autoritățile competente trebuie să informeze alte autorități competente din UE cu privire la situațiile în care operațiunile sau măsurile luate de AFIA din alte jurisdicții ale UE pot prezenta riscuri relevante pentru stabilitatea financiară și integritatea sistemului financiar. 18. Autoritățile competente trebuie să își utilizeze evaluarea riscurilor, în combinație cu o evaluare calitativă, dacă este necesar, pentru a selecta FIA pentru care este adecvat să se stabilească o limită a efectului de levier, conform secțiunii V.II din ghid.
Tabelul 1
Risc sistemic legat de efectul de levier Indicator Descriere
Domeniu
de aplicare
Sursă de date^4
Măsuri privind efectul de levier Nivelul, sursa și diferitele utilizări ale efectului de levier Efectul de levier brut Efectul de levier al FIA calculat prin metoda bazată pe valoarea brută FIA unic DAFIA: 294
Efectul de levier calculat prin metoda bazată pe angajamente Efect de levier al FIA calculat prin metoda bazată pe angajamente FIA unic DAFIA: 295
Efect de levier ajustat^5 Expuneri brute (excluzând IRD și FEX pentru acoperirea riscurilor) ca procent din VAN FIA unic DAFIA: 123, 124, 53
Efectul de levier financiar Valoarea împrumuturilor de numerar sau titluri de valoare ca procent din VAN FIA unic DAFIA: 283, 286, 53
Active administrate Active administrate reglementate Valoarea în moneda de referință a activelor administrate pentru FIA, utilizând metoda prevăzută la articolele 2 și 10 din Regulamentul DAFIA de nivelul 2 FIA unic DAFIA: 48

Tabelul 2

Risc sistemic legat de efectul de levier

Indicator

Descriere

Domeniu de aplicare

Sursă de date^6

Impactul asupra pieței Dimensiunea unui FIA sau a unui grup de FIA este suficientă pentru a determina variații ale pieței.

Expunere netă

VAN x efectul de levier calculat prin metoda angajamentului

FIA unic

DAFIA: 53, 295

Amprenta pieței pe piața subiacentă

Principalele categorii de active în care a investit FIA în comparație cu dimensiunea pieței subiacente

Grup de FIA

DAFIA: 123, 124
Dimensiunea pieței subiacente pe baza datelor externe (vezi anexa II)

Volumul de tranzacționare pentru fiecare clasă de active în lunile de raportare în comparație cu cifra de afaceri a clasei de active

Grup de FIA

DAFIA: 126
Cifra de afaceri a pieței subiacente bazată pe date externe (vezi anexa II)

Riscul generat de vânzări la prețuri de lichidare
Activitățile unui AFIA ar putea contribui la scăderea bruscă a prețurilor instrumentelor financiare sau ale altor active într-un mod care amenință viabilitatea acestor instrumente financiare sau a altor active.

Concentrarea investitorilor


Procent din capitalurile proprii ale FIA care este deținut de cinci beneficiari efectivi

FIA unic

DAFIA: 118

Profilul de lichiditate


Diferența medie între tranșele de timp dintre cota din portofoliile FIA care poate fi lichidată și capacitatea investitorilor de a primi plăți de răscumpărare

FIA unic

DAFIA: 53, 57,
178-184, 186-192

Procentul de active mai puțin lichide

Activele nelichide cuprind active fizice, acțiuni necotate, obligațiuni corporative și obligațiuni convertibile categoria speculativă (noninvestment grade), precum și împrumuturi, exprimate ca procent din activele administrate.

FIA unic

DAFIA: 33, 123.

Cerințe potențiale de lichiditate ca urmare a șocului pe piață (FIA unic: în % din VAN; grup de FIA: în moneda de referință)

Măsuri împotriva riscurilor

Factorul delta net al capitalului propriu (Net Equity Delta)

FIA unic sau grup de FIA

DAFIA: 53, 139:142

DV01 net

CS01 net

Informații suplimentare pe care autoritățile competente ar putea solicita AFIA să le raporteze periodic în conformitate cu articolul 24 alineatul (5) din DAFIA

VAR

FIA unic sau grup de FIA

DAFIA: 53, 139, 145, 302

Expunere vega

Curs valutar net delta

Produs de bază net delta

Alte cereri potențiale de lichiditate

Cereri potențiale de lichiditate în urma cererilor de garanții reale (privind instrumentele financiare derivate ale FIA și contractele repo) în raport cu activele lichide disponibile

FIA unic

DAFIA: 185, 284-289, 157-159

Cereri potențiale de lichiditate (în funcție de sursă)

FIA unic

DAFIA: 297-301

Risc de propagare directă la nivelul instituțiilor financiare Expunerea unui FIA sau a mai multor FIA ar putea constitui o sursă importantă de risc de piață, risc de lichiditate sau risc de contraparte pentru o instituție financiară.

Legături cu instituții financiare prin intermediul investițiilor

Valoarea de piață curentă a investițiilor în acțiuni cotate și obligațiuni corporative emise de instituții financiare

Grup de FIA

DAFIA: 123 (titluri de valoare emise de instituții financiare)

Suma valorilor de piață curente ale expunerilor la produse structurate și securitizate

Grup de FIA

DAFIA: 53, 57, 123

Risc de contraparte

Expunerea netă la riscul de contraparte ca valoare de piață^7 față de FIA

FIA unic

160-171 Dimensiunea contrapărții FIA pe baza datelor externe (vezi anexa II)

Legături cu instituții financiare prin intermediul bazei de investitori

Instituție financiară expusă la risc de pierdere^8

Grup de FIA

DAFIA: 209

Risc de întrerupere la nivelul intermedierii directe a creditului FIA care contribuie la finanțarea reducerii efectului de levier în economia reală în timpul recesiunii economice, contribuind astfel la caracterul prociclic al ofertei globale de credite

Investițiile FIA în instrumente de credit ale instituțiilor nefinanciare

Suma valorilor de piață curente ale obligațiunilor corporative și ale obligațiunilor convertibile care nu sunt emise de instituții financiare

Grup de FIA

DAFIA: 123

Suma împrumuturilor cu efect de levier și a altor împrumuturi

Grup de FIA

DAFIA: 123

^4 Cifrele se referă la câmpul corespunzător din raportarea DAFIA.
^5 Această măsură exclude instrumentele derivate pe rata dobânzii (IRD) din calculul efectului de levier, în conformitate cu abordarea utilizată în raportul RSA privind FIA din UE. Într-adevăr, utilizarea IRD tinde să amplifice indicatorii efectului de levier, întrucât IRD se măsoară folosind valoarea noțională (și nu ajustate în funcție de durată, cum este cazul în abordarea bazată pe angajamente).
^6 Cifrele se referă la câmpul corespunzător din raportarea DAFIA.
^7 Cererile de lichiditate care decurg din instrumentele financiare derivate reprezintă în special un risc de contraparte pentru contraparte
8 Cu toate acestea, expunerea băncilor la entități bancare paralele este limitată de ghidul ABE. ABE este de opinie că numai FIA cu efect de levier limitat ar putea fi considerate în afara definiției „entităților bancare paralele“V.II. Ghid privind limitele efectului de levier19. Atunci când decid să impună limite ale efectului de levier unui AFIA ce administrează FIA care prezintă riscuri pentru stabilitatea financiară, autoritățile competente trebuie să ia în considerare (după cum se ilustrează în studiile de caz din anexa II):a) riscurile prezentate de FIA în funcție de tipul lor (fonduri speculative, fonduri cu capital privat, fonduri imobiliare, fonduri de fonduri sau alt tip relevant) și de profilul de risc, așa cum sunt definite în evaluarea riscurilor efectuată în conformitate cu pct. 12;b) riscurile prezentate de expunerile comune. În cazul în care autoritățile competente stabilesc că un grup de FIA de același tip și cu profiluri de risc similare pot prezenta în mod colectiv riscuri sistemice legate de efectul de levier, acestea trebuie să aplice limite ale efectului de levier în mod similar sau identic tuturor FIA din grupul respectiv de FIA.20. Autoritățile competente trebuie să pună în aplicare cu atenție limite ale efectului de levier, atât în ceea ce privește calendarul, cât și introducerea și eliminarea treptată: a) în cazul în care autoritățile competente impun limite continue ale efectului de levier unui FIA sau unui grup de FIA care reprezintă o amenințare la adresa stabilității financiare, limitele trebuie menținute cât timp riscurile prezentate de FIA sau de grupul de FIA nu scad; b) atunci când autoritățile competente impun limite temporare ale efectului de levier pentru a limita acumularea riscurilor, inclusiv orice comportament prociclic al unui FIA sau al unui grup de FIA, de exemplu, atunci când FIA contribuie la creșterea excesivă a creditului sau la formarea unor prețuri excesive ale activelor, limitele trebuie eliberate când modificarea condițiilor de piață sau comportamentul FIA încetează să mai fie prociclic; c) autoritățile competente trebuie să pună în aplicare progresiv limitele efectului de levier („perioada de introducere treptată“) pentru a evita prociclicitatea, în special dacă impunerea de limite în mod prociclic poate declanșa riscul pe care intenționează să îl atenueze; și d) autoritățile competente trebuie să ia în considerare posibilitatea de a aplica limite ciclice pentru a atenua acumularea și materializarea riscurilor în perioadele de expansiune și de declin ale ciclului financiar. 21. Când stabilesc nivelul adecvat al limitelor efectului de levier, autoritățile competente trebuie să țină seama de eficacitatea lor în abordarea riscului de impact asupra pieței, de vânzare la prețuri de lichidare, de propagare către contrapartidele financiare și de perturbare a intermedierii creditului, pentru a se asigura că sectorul este în continuare în măsură să ofere economiei servicii valoroase. Autoritățile competente trebuie să ia în considerare următoarele: a) când riscurile sunt direct legate de dimensiunea efectului de levier, impunerea unor limite ale efectului de levier trebuie să vizeze reducerea mărimii riscurilor; b) când riscurile sunt legate parțial de dimensiune, dar impunerea de limite nu poate reduce riscurile în aceeași proporție deoarece FIA își pot adapta strategia pentru a menține același nivel de risc, autoritățile competente trebuie să ia în considerare impunerea altor restricții asupra administrării FIA (de exemplu, restricții privind politica de investiții, politica de răscumpărare sau politica privind riscurile); și c) când impunerea de limite poate duce temporar la creșterea riscurilor, de exemplu, prin vânzarea de către un AFIA a unor active cu risc mai mic pentru a îndeplini noile cerințe, autoritățile competente trebuie să impună alte restricții asupra administrării FIA, cel puțin până la sfârșitul perioadei de introducere progresivă. De exemplu, restricțiile pot include stabilirea de limite privind proporția anumitor active în funcție de contribuția lor la profilul de risc al FIA, sensibilitatea lor la factorii de risc de piață, expunerea lor la riscul de contraparte sau lichiditatea lor în condiții de criză a pieței. De asemenea, pentru a remedia necorelările lichidităților, autoritățile competente pot solicita AFIA să aplice politici de răscumpărare și să reducă frecvența răscumpărărilor oferite de un FIA sau să impună perioade de preaviz pentru aceste răscumpărări. 22. Autoritățile competente trebuie să evalueze eficiența limitelor efectului de levier în atenuarea efectului de levier excesiv luând în considerare următoarele: a) proporționalitatea limitelor efectului de levier în ceea ce privește riscul sistemic prezentat de utilizarea efectului de levier de către AFIA; b) robustețea limitelor efectului de levier în ceea ce privește tacticile strategice și arbitrajul, în special: (i) în cazul în care autoritățile competente stabilesc că un FIA poate prezenta riscuri sistemice legate de efectul de levier, aceleași limite trebuie luate în considerare pentru diferite tipuri de FIA, dar cu profiluri de risc similare, astfel cum sunt definite în evaluarea riscurilor. Acest lucru este necesar în special pentru a evita situația în care un AFIA ar declara alt tip de FIA pentru a evita limitele efectului de levier; și(ii) complexitatea calibrării.VI. AnexeAnexa I: Utilizarea datelor externe în scopul evaluării riscurilor1. Autoritățile competente pot compara FIA de pe piața lor cu datele agregate la nivelul UE: ESMA publică anual raportul său statistic privind fondurile de investiții alternative ale UE9. 2. Pentru evaluarea riscurilor sistemice legate de efectul de levier, pot fi necesare date externe pentru a măsura expunerea FIA în raport cu contrapartea sau cu piața pe care își desfășoară activitatea. Acest lucru este valabil în special atunci când: a) autoritățile competente doresc să evalueze cota de piață a unui FIA sau a unui grup de FIA, caz în care ar avea nevoie de informații privind expunerea FIA și dimensiunea pieței subiacente; b) autoritățile competente doresc să măsoare riscul de contraparte, caz în care ar avea nevoie de informații privind contrapartea. 3. Sursele de date indicate în tabelul 3 nu aduc atingere altor surse de date suplimentare pe care ESMA le-ar putea include în viitor pentru a îmbunătăți exhaustivitatea, în special în ceea ce privește instrumentele și zonele geografice.
Instrumente tranzacționate și expunerile individuale Piața subiacentă Sursă
a) Titluri de valoare
 

 
Titluri de capital tranzacționate acțiuni cotate BCE: Statistici selectate pentru zona euro și defalcări naționale - emisiuni de titluri de valoare
Obligațiuni corporative care nu au fost emise de instituții financiare titluri de natura datoriei exprimate în euro emise de societăți nefinanciare BCE: Statistici selectate pentru zona euro și defalcări naționale - emisiuni de titluri de valoare
Obligațiuni corporative emise de instituții financiare titluri de natura datoriei exprimate în euro emise de instituții financiare non-IFM BCE: Statistici selectate pentru zona euro și defalcări naționale - emisiuni de titluri de valoare
Obligațiuni suverane titluri de natura datoriei exprimate în euro emise de administrația centrală BCE: Statistici selectate pentru zona euro și defalcări naționale - emisiuni de titluri de valoare
Produse structurate/securitizate societăți vehicul investițional BCE - Statistici - Societăți financiare - Societăți vehicul investițional
b) Instrumente financiare derivate
 

 
Instrumente financiare derivate pe titluri de capital instrumente financiare derivate pe titluri de capital ESMA: RSA privind piețele instrumentelor financiare derivate ale UE
Instrumente financiare derivate pe titluri de capital instrumente financiare derivate pe titluri de capital ESMA: RSA privind piețele instrumentelor financiare derivate ale UE
Swapuri pe riscul de credit (CDS) instrumente financiare derivate de credit ESMA: RSA privind piețele instrumentelor financiare derivate ale UE
Schimb valutar instrumente derivate valutare ESMA: RSA privind piețele instrumentelor financiare derivate ale UE
Instrumente financiare derivate pe rata dobânzii instrumente financiare derivate pe rata dobânzii ESMA: RSA privind piețele instrumentelor financiare derivate ale UE
Instrumente financiare derivate pe produse de bază instrumente financiare derivate pe produse de bază ESMA: RSA privind piețele instrumentelor financiare derivate ale UE
c) Organisme de plasament colectiv
 

 
Fonduri de piață monetară și OPC de administrare a lichidităților bilanțurile fondurilor de piață monetară din zona euro BCE - statistici - bani, credit și bănci - instituții de credit și fonduri de piață monetară
Fonduri tranzacționate la bursă (ETF) bilanțurile fondurilor de investiții din zona euro BCE - statistici - societăți financiare - bilanțurile fondurilor de investiții
Alte OPC bilanțurile fondurilor de investiții din zona euro BCE - statistici - societăți financiare - bilanțurile fondurilor de investiții
Cea mai mare expunere la contrapărți date privind contrapărțile Sursă
Bănci bilanțul băncii Exercițiul de transparență la nivelul UE al ABE
Asigurare bilanțul de asigurare Statistici de asigurări EIOPA
Anexa II: Studii de caz (cu titlu ilustrativ)1. FIA trebuie evaluate în funcție de valoarea absolută a indicatorilor și de valoarea relativă, în comparație cu FIA de același tip și cu alte FIA. Exemplele de mai sus (FIA 1-5) se bazează pe cazuri reale. Toate FIA utilizează în mod substanțial efectul de levier (efectul de levier calculat prin metoda bazată pe angajamente > x3) și, prin urmare, trebuie să facă obiectul evaluării riscurilor. 2. O valoare absolută mare a unui indicator este indicată cu roșu în tabel. O valoare relativă mare în comparație cu FIA de același tip este indicată cu portocaliu. Verde indică o valoare mică sau medie. Pentru fiecare indicator, tabelul indică și comparația cu statisticile descriptive relevante pentru FIA din aceeași categorie (de exemplu, comparație cu mediana, cuartila a treia sau percentila 90). 3. FIA 1 are un efect de levier mare, atât în termeni absoluți, cât și în comparație cu FIA de același tip (fondurile fondurilor). Principalul său risc este legat de impactul său potențial asupra pieței, din cauza expunerii sale nete mari (2,3 miliarde EUR). Riscurile de vânzări la prețuri de lichidare și de propagare directă la nivelul instituțiilor financiare par a fi mai limitate și în concordanță cu alte FIA din aceeași categorie. Prin urmare, autoritatea competentă trebuie să ia în considerare impunerea unor limite ale efectului de levier asupra acestui FIA, în cazul în care se așteaptă ca acest FIA să aibă un impact potențial asupra pieței, în funcție de adâncimea pieței pe care este activ (și anume capacitatea sa de a modifica prețurile pieței când vinde active). 4. FIA 2 are un efect de levier foarte ridicat, atât în termeni absoluți, cât și în comparație cu FIA de același tip. Principalul său risc este legat de impactul său potențial asupra pieței, din cauza expunerii nete foarte mari (50 de miliarde EUR). De asemenea, acesta deține o pondere relativ mare de active mai puțin lichide (27% din VAN), are un profil mai puțin lichid decât FIA din aceeași categorie (0% comparativ cu 13%) și este expus la instituții financiare (41% din VAN). Prin urmare, autoritatea competentă trebuie să ia în considerare impunerea unor limite ale efectului de levier asupra acestui FIA, în special pentru a-i reduce impactul potențial asupra pieței. 5. FIA 3 are un efect de levier mai mare decât FIA de același tip și are o expunere netă relativ mare (1,5 miliarde EUR). Ca majoritatea fondurilor similare, FIA este investit în active nelichide (bunuri imobiliare). Această combinație poate duce la vânzări la prețuri de lichidare în cazul unui episod de rambursare semnificativ. Cu toate acestea, profilul de lichiditate al FIA nu prezintă necorelări ale lichidităților. Prin urmare, autoritatea competentă trebuie să ia în considerare impunerea de limite ale efectului de levier pe baza unei analize mai aprofundate a caracterului adecvat al politicii de rambursare a FIA. 6. FIA 4 are un efect de levier mai mare decât FIA de același tip, cu o expunere netă relativ mare în comparație cu FIA similare, dar limitată în termeni absoluți (170 de milioane EUR). Ca majoritatea fondurilor similare, FIA este investit în active nelichide (capital privat). Această combinație poate duce la vânzări la prețuri de lichidare în cazul unui episod de rambursare semnificativ. Cu toate acestea, profilul de lichiditate al FIA nu prezintă necorelări ale lichidităților. Prin urmare, autoritatea competentă trebuie să ia în considerare impunerea de limite ale efectului de levier pe baza unei analize mai aprofundate a caracterului adecvat al politicii de rambursare a FIA. 7. FIA 5 aparține „altei categorii“. Are un efect de levier mai mare decât alte FIA de același tip, cu o expunere netă relativ mare în comparație cu alte FIA, dar limitată în termeni absoluți (230 de milioane EUR). FIA este puternic investit în active mai puțin lichide (capital privat), dar nu prezintă necorelări ale lichidităților. Având în vedere tipul acestui FIA („altul“), autoritatea competentă trebuie să ia în considerare impunerea de limite ale efectului de levier pe baza unei analize mai aprofundate a modelului de afaceri al acestui FIA, în special a caracterului adecvat al politicii sale de rambursare.
-----


Căutare avansată

Tipuri de acte normative

lege (300), hotărâre (1497), decret (1126), decret-lege, ordin (2128), instrucțiuni (14), circulară (24), dispoziție (2), sinteză, răspuns, normă (88), regulament (83), ordonanță (21), precizări, criterii (1), contract muncă, decizie (1395), ordonanță de urgență (116), situație, listă (20), comunicat (226), constituție (1), moțiune (1), declarație (1), convenție (3), completare, metodologie (35), anexă (39), rectificare (63), acord (13), procedură (49), statut (4), apel, îndrumar, amendament (10), proces verbal (1), încheiere (5), sentință (9), mesaj, tarif vamal, cartă (1), protocol (5), raport (1550), proclamație, înțelegere, reglementări (9), memorandum (1), aranjament (1), tratat (2), instrument pentru amendare, act adițional (6), nomenclator, proiect de lege (2), program (4), opinie separată, programă analitică , codul de etică, strategie (6), addendum, rezoluție (3), plan (8), contract-cadru (2), prescripții, codul internațional de management, reguli (2), codul justiției militare, act, act internațional, metodă (1), codul internațional pentru cereale, codul internațional (ftp), codul lsa, contract, ghid (14), tablou de evidență (1), casare, normativ (2), recurs, document, cerințe (1), modul, condiții și proceduri, manual de operare, standard (4), codul civil, codul de procedură civilă, codul comercial, codul aerian, codul familiei, codul penal (1), codul de procedură penală, codul muncii, codul fiscal (1), codul silvic, codul de procedură fiscală, codul vamal (1), sistem, repere metodologice, codul pentru construcția navelor speciale, codul modu

Emitenți
Academia de Științe Agricole și Silvice (1), Academia de Științe Juridice din România, Academia Română (1), Act Internațional (35), Administrația Națională a Penitenciarelor (23), Administrația Națională a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale, Adunarea Constituantă, Agenția de Cooperare Internațională pentru Dezvoltare, Agenția Națională pentru Pescuit și Acvacultură, Agenția de Cooperare Culturală și Tehnică, Agenția Națională a Funcționarilor Publici (3), Agenția Națională Antidoping (2), Agenția Națională Antidrog, Agenția Națională de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate , Agenția Națională de Administrare Fiscală (76), Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (3), Agenția Națională de Control al Exporturilor, Agenția Națională de Control al Exporturilor Strategice și al Interzicerii Armelor Chimice, Agenția Națională de Integritate (2), Agenția Națională de Privatizare, Agenția Națională Împotriva Traficului de Persoane, Agenția Națională Împotriva Traficului de Persoane, Agenția Națională pentru Achiziții Publice (3), Agenția Națională pentru Comunicații și Informatică, Agenția Națională pentru Dezvoltare Regională, Agenția Națională pentru Egalitatea de Șanse între Femei și Bărbați, Agenția Națională pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii și Cooperație, Agenția Națională pentru Ocupare și Formare Profesională, Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (5), Agenția Națională pentru Privatizare și Dezvoltarea Întreprinderilor Mici și Mijlocii, Agenția Națională pentru Protecția Dreptului Copilului, Agenția Națională pentru Resurse Minerale (44), Agenția Națională pentru Romi, Agenția Națională pentru Sport, Agenția Nucleară, Agenția pentru Agenda Digitală a României , Agenția pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii, Agenția pentru Strategii Guvernamentale, Agenția Română de Dezvoltare, Agenția Română pentru Conservarea Energiei, Agenția Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor, Asociația Generală a Medicilor, Asociația Generală a Vânătorilor și Pescarilor Sportivi (1), Asociația Națională a Evaluatorilor Autorizați (4), Asociațiile Patronale ale Producătorilor de Alcool și Băuturi Alcoolice, Autoritarea Națională pentru Comunicații, Autoritatea Competentă de Reglementare a Operațiunilor Petroliere Offshore la Marea Neagră, Autoritatea de Supraveghere Financiară (85), Autoritatea Electorală Permanentă (1670), Autoritatea Hipică Națională, Autoritatea Națională Pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții (3), Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități, Autoritatea Națională pentru Tineret, Autoritatea Națională a Vămilor, Autoritatea Națională de Management al Calității în Sănătate (16), Autoritatea Națională de Reglementare în Comunicații, Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (140), Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale, Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice - A.N.R.S.C. (7), Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală